Ciągłość usług bibliotecznych podczas pandemii COVID-19 na przykładzie Biblioteki Głównej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie
Abstrakt
Po wybuchu pandemii COVID-19 biblioteki na całym świecie stanęły przed wyborem, które usługi i w jaki sposób będą oferować czytelnikom. Konieczne stało się wprowadzenie ograniczeń, minimalnej obsługi i bezpiecznego obchodzenia się z materiałami bibliotecznymi, a jednocześnie umożliwienie użytkownikom satysfakcjonującego dostępu do potrzebnych im źródeł informacji. Celem artykułu jest przedstawienie modyfikacji usług w Bibliotece Głównej Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie bezpośrednio po wybuchu pandemii COVID-19 i na kolejnych jej etapach, a także przeanalizowanie zmian, które nastąpiły w komunikacji z użytkownikami i korzystaniu przez nich z zasobów biblioteki.
Słowa kluczowe
biblioteki akademickie, biblioteki medyczne, COVID-19, zdalne usługi biblioteczne, zarządzanie pracą w bibliotece
DOI:
https://doi.org/10.34738/mlf.0060Pobrania
Jak cytować
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Ewa Jarmołowicz
Praca jest udostępniana na licencji Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 Unported License.