Literatura i medycyna. Dyskusyjny Klub Książki na uczelni medycznej

Autor

Abstrakt

Jednym z podstawowych zadań biblioteki jest wspieranie czytelnictwa. Każda biblioteka, niezależnie od swojej specyfiki, tym właśnie zajmuje się na co dzień – przez wypożyczanie książek i udostępnianie miejsca do spokojnej lektury. Oprócz tych elementarnych form popularyzowania książki wiele bibliotek podejmuje dodatkową działalność, organizując różnorodne wydarzenia i inicjatywy czytelnicze: spotkania autorskie, konkursy literackie czy targi książki. Inną formą zaproszenia do regularnego kontaktu z literaturą są coraz prężniej działające dyskusyjne kluby książki. Dzięki nim biblioteki ze zwykłych wypożyczalni stają się miejscami aktywnego wspierania zaangażowanego, refleksyjnego czytania i tworzenia więzi opartej na wspólnych zainteresowaniach oraz spełniają bardzo ważną funkcję: służą rozwijaniu dialogu z drugim człowiekiem. Niniejszy artykuł pokazuje, na czym polega wyjątkowość dyskusyjnego klubu książki w bibliotece uniwersyteckiej, a konkretniej – w bibliotece działającej na uczelni medycznej. W części teoretycznej rozważono wartość czytania w dialogu, a w części praktycznej opisano działalność Dyskusyjnego Klubu Książki Biblioteki Głównej GUMed.

Słowa kluczowe


czytanie grupowe, promocja czytelnictwa, Dyskusyjny Klub Książki, Biblioteka Główna Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego

DOI:

https://doi.org/10.34738/mlf.0063

Pobrania

Jak cytować

1.
Trawińska J. Literatura i medycyna. Dyskusyjny Klub Książki na uczelni medycznej. MLF. 20 grudzień 2022;15(2):17-25.

Zeszyt

Dział

Artykuły

Opublikowane

20.12.2022